‹بازداشت› تعدادی از معترضان مخالف دولت در تهران

براساس گزارش برخی از سایتهای مخالفان دولت ایران، تعدادی از معترضان که در سالگرد انتخابات سال جنجال برانگیز ۱۳۸۸ در برخی از مناطق تهران در سکوت جمع شده بودند، بازداشت شده‌اند.

بر اساس همین گزارشها و مشاهدات برخی از شاهدان عینی این افراد در حوالی خیابان ولی‌عصر بازداشت شده‌اند.

پیشتر نیز سایت کلمه، از سایت های مخالفان دولت ایران، گزارش داد که نیروهای امنیتی متشکل از گارد ضد شورش و لباس شخصی‌ها در مقابل پارک ساعی در تهران به معترضان حمله کردند.

بر اساس این گزارش در ساعت ۱۹:۳۰ تعدادی از ماموران «گارد ضد شورش به تجمع مردم در این منطقه که بسیار پرشمارتر از سایر نقاط ولی عصر بوده، با دستگاه های شوکر و باتوم حمله کرده اند.»

یک شاهد عینی هم به بی بی سی از حضور بیشتر مردم در حد تقاطع خیابان مطهری در ولیعصر به سمت میدان ونک خبر داد و گفت: «مردم در سکوت کامل در حال راهیپمایی هستند.»

و یک شاهد عینی دیگر نیز که در تقاطع خیابان شهید بهشتی و ولیعصر حضور دارد گفت: «حضور جمعیت نسبت به روزهای قبل محسوس است. البته بیشتر از نیروهای امنیتی با لباس های فرم حضور لباس شخصی ها چشمگیر است که هم با موتور مدام در حرکتند و هم در جمع مردم دیده می شوند.»

او همچنین گفت: «وضعیت مثل ۲۵ بهمن است، منتهی تعداد مردم به زیادی آن روز نیست و هنوز هم اتفاقی نیفتاده. البته مردم منتظرند اتفاقی بیفتد حتی یک اتفاق کوچک. وقتی ماشینی بوق می زند همه بر می گردند.»

بی بی سی خبرنگاری در ایران ندارد و به همین دلیل هم نمی تواند صحت سخنان شاهدان عینی را تایید کند.

برچسب‌ها: , , ,