متن پیاده شده روز جمعه 27 اردیبهشت 90

جمعه 27 اردیبهشت نود هفده می 2011 میلادی

امروز درباره 18 موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول این که حکم اعدام حبیب الله لطیفی فعال مدنی، دانشجوی کرد که در سال آخر رشته مهندسی صنایع در دانشگاه اسلام مشغول تحصیل بود ابرام و ابلاغ شده و هر لحظه امکان این هست که این مبارز کرد را برای اعدام ببرد. او از آبان 86 در زندان است و جرم او محاربه اعلام شده است.

نکته دوم این که تولد 36 سالگی هنگامه شهیدی برای دومین سال پیاپی در زندان اوین برگزار شد. او که مشاور آقای کروبی در انتخابات بود  از روزنامه نگاران باسابقه و شجاع است.

نکته سوم این که خبرنگاران بدون مرز در اطلاعیه از سرنوشت هما پرواز شهروند ایرانی آمریکایی ابراز نگرانی کرده است. او در سوریه دستگیر شد و سوریه می گوید او را به ایران تحویل داده است و ایران می گوید از او خبری ندارد.

نکته چهارم این که مهدی محمودیان فعال حقوق بشر شجاع ایرانی که آن نامه سرگشاده را درباره وضعیت فساد و شکنجه های جنسی در زندان رجایی شهر نوشت وقتی به انفرادی منتقل شده بود با اعتصاب غذای خشک به مبارزه پرداخت و دیروز او را به بند عمومی منتقل کردند و مقامات زندان عقب نشینی کردند اما او گفته به اعتصاب تر ادامه خواهد داد.

نکته پنجم این که آقای محمد نوری زاد نامه ای سرگشاده دیگری به آقای خامنه ای نوشته و از او خواسته است که تمام زندانیان سیاسی و دستگیرشدگان پس از انتخابات آزاد شوند و هر روز انفرادی شان ده روز زندان برای شان حساب شود.

نکته ششم این که دانشجویان تبریز هم با انتشار فیلمی نشان داده اند چگونه منوچهر متکی را سوال پیچ کرده اند و مقامات امنیتی هم نتوانستند مانع شوند.

نکته هفتم این که جشنواره کن آغاز شده و کالسکه طلایی را به جعفر پناهی اهدا کرده اند و فیلم او را نیز روز پنج شنبه نمایش در می آورند. فیلم محمد رسول اف نیز به نمایش در می آید.

نکته هشتم این که آقای خاتمی رییس جمهور سابق ایران به شدت به دولت احمدی نژاد انتقاد کرده است، خاتمی همین طور از 450 میلیارد دلار درآمد نفتی چند سال گذشته نام برده و حاصل آن را بیکاری و لطمه به تولید داخلی عنوان کرده است. جالب است آقای احمدی نژاد در صحبت اش گفته که ایران قدرت نوظهور جهان است و البته از پروژه های نیمه کاره گاز پارس جنوبی چیزی نگفته است.

نکته نهم این که پرواز ایران ایر به رُم بعد از 45 سال به رم هم متوقف شد چرا که فرودگاه رم هم به پرواز های ایرانی سوخت نمی دهد اما پرواز به میلان همچنان برقرار است.

نکته  دهم این که مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی طرحی است برای تحریم شدید ناقضین حقوق بشر و دست اندرکاران پروژه اتمی ایران. این نمایندگان گفته اند سر هر دوی این کارها در سپاه است.

نکته یازدهم ادامه اختلافات در ایران است که واشتنگتن پست هم به آن پرداخته است و آقای احمدی نژاد هم که گفته بود ولی فقیه بدون مردم دست بسته است به شدت مورد حمله سایت های اصول گرا قرار گرفته است.

نکته دوازدهم این که 12 نماینده مجلس در نامه ای به کمیسیون اصل نود نوشته اند خواستار رسیدگی به 50 مورد از تخلفات دولت شده اند و جالب است که آقای علی مطهری هم گفته است که احمدی نژاد دست ارادت به مشایی داده است و بین او و ولی فقیه گیر کرده است. حملات به دولت علی رغم عقب نشینی احمدی نژاد تشدید شده است.

نکته سیزدهم این که روزنامه جوان هم مطرح کرده است که پاره ای از دستگیر شدگان به جاسوسی اعتراف کرده اند از جمله آقای غفاری که پیش تر به ارتباط با اجنه متهم شده بود.
نکته بعدی این که پرونده های مالی هم علیه دولت در حال باز شدن است، از جمله خبرگزاری فارس پروژه تالار کیش را مطرح کرده است و نشان داده است که آقای بقایی و مشایی چگونه پروژه را به نزدیکان خودشان داده اند و نیز این که هفتصد هراز متر زمین در بلاروس به شرکتی نزدیک به آقای مشایی واگذار شده است که خانه سازی کنند.

نکته پانزدهم این که رحیم صفوی فرمانده سابق سپاه و مشاور رهبری به قم رفته و با مراجع دیدار کرده است و علی لاریجانی هم به دیدار مصباح یزدی رفته است و گفته می شود این سفرها زمینه سازی برای حمله به باند احمدی نژاد- مشایی است.

نکته شانزدهم این که در این سو یکی از سایت های نزدیک به مشایی و احمدی نژاد هم به مصباح حمله کرده است و برای اولین بار گفته چطور با این همه مراجع از پس چند جن گیر بر نمی آیند.

نکته هفدهم این که در این گیر و دار دعوا ها در مملکت قیمت مواد غذایی باز هم افزایش داشته، تخم مرغ به شانه  ای 5600 تومان رسیده است.

نکته آخر این که حکم بازداشت قدافی و پسراش سیف الاسلام و رییس امنیت و اطلاعات لیبی از سوی دادگاه بین المللی کیفری صادر شده است.

اندکی صبر سحر نزدیک است

 به امید پیروزی ایران و ایرانی

برچسب‌ها: